Benjamin Franklin efektas. Kaip priversti žmones jus labiau mėgti?

by | Bal 24, 2025 | 0 comments

Benjaminas Franklinas, vienas iš JAV įkūrėjų, buvo ne tik mokslininkas ir politikas, bet ir žmogaus prigimties stebėtojas. Viena jo įžvalgų yra susijusi su paslaugų teikimo psichologija – reiškiniu, kai norėdami priversti žmones mus labiau mėgti – turėtumėme paprašykite paslaugos.

Tokiu atveju, pastarieji mus ima vertinti palankiau. Kartą pats Benjamin Franklin paprašė politinio priešininko paskolinti jam retą knygą. Po to, kai ši buvo grąžinta su padėka, tarp jų užsimezgė draugiški santykiai.

Kodėl tai veikia?

Žmogaus protas linkęs derinti veiksmus su įsitikinimais. Kai kažkam padedame, mūsų smegenys tarsi ieško paaiškinimo: „Kodėl aš tai padariau?“ Kadangi padėti dažniausiai reiškia simpatiją, mūsų protas daro išvadą: „Man jis turbūt patinka.“ Kitaip tariant, mes ne padedame todėl, kad mėgstame, o pradedame mėgti, nes padedame.

Kaip tai pritaikyti praktiškai?

Santykiuose su kolegomis: jei norite geriau sutarti su kolega, paprašykite jo nedidelės paslaugos – tarkime, pasidalinti patarimu ar dokumentu. Po to jūsų santykiai gali tapti šiltesni.

Derybose ir versle: jei norite sukurti geresnį ryšį su klientu ar partneriu, paprašykite jo rekomendacijos arba nuomonės apie jūsų produktą. Tai suartina.

Asmeniniame gyvenime: jei jaučiate, kad santykiai su kuo nors įtempti, vietoj to, kad patys siūlytumėte pagalbą, paprašykite mažos paslaugos – pavyzdžiui, ką nors užsakyti, nupirkti, pasidalinti. Tai gali pakeisti jo požiūrį į jus.

Sužinokite daugiau šia tema

Susiję tinklaraščio įrašai

Imposterio sindromas

Imposterio sindromas

Ar esi girdėjęs apie imposterio sindromą, o gal jautei, kad nesi vertas savo pasiekimų? Tai psichologinis reiškinys, kai žmogus, nepaisant akivaizdžių laimėjimų, jaučiasi „apgaviku“ ir mano, kad bet kada gali būti „demaskuotas“. Šis vidinis įsitikinimas, kad tavo...

Pareto dėsnis

Pareto dėsnis

Pareto dėsnis, dar žinomas kaip 80/20 taisyklė, teigia, kad maža dalis pastangų, išteklių ar priežasčių duoda didžiąją dalį rezultatų. Paprastai tai reiškiama taip: 80% rezultatų kyla iš 20% pastangų. 20% klientų atneša 80% pajamų. 80% problemų kyla iš 20% priežasčių....