Kasdienės komunikacijos etiketas

by | Gru 1, 2024 | 0 comments

 

Mūsų kasdienybė – tai nuolatinis bendravimas: susitikimai darbe, elektroniniai laiškai, pokalbiai su draugais ar nepažįstamais žmonėmis. Tačiau ar kada pagalvojote, kad net paprasčiausios etiketo taisyklės gali pakeisti mūsų santykius su kitais? Šiame straipsnyje dalinamės praktiniais patarimais, kuriuos galite lengvai pritaikyti tiek darbe, tiek kasdieniame gyvenime.

  1. Atsakykite į el. laiškus per 24 valandas

Jei gaunate laišką ir matote, kad atsakymas užtruks, parašykite bent trumpą atsakymą: „Ačiū už laišką, grįšiu su atsakymu rytoj.“ Tai rodo Jūsų dėmesingumą ir profesionalumą. Ignoruoti laišką – klaida, kuri gali sukurti įspūdį, jog nepaisote siuntėjo laiko. Jei laiškas turi šauktuką ar yra pažymėtas kita spalva, vadinasi, jis yra svarbus, todėl atsakymas turi pirmumo teisę.

Prieš siųsdami el. laišką ar žinutę, dar kartą juos perskaitykite. Atkreipkite dėmesį į gramatiką, toną ir tai, ar Jūsų mintis aiški.

  1. Aktyviai klausykitės

Kai kalbatės su kolega ar draugu, stenkitės tikrai išgirsti, ką jie sako, o ne ruoštis savo atsakymui. Pabandykite perfrazuoti tai, ką išgirdote, pavyzdžiui, „Jei gerai supratau, sakai, kad…“ Tai leidžia pašnekovui jaustis išgirstam ir suprastam.

  1. Nesiųskite impulsyviai emocinių žinučių

Įžeidžiančios ar labai emocingos žinutės gali sugadinti santykius. Jei jaučiate įtampą, padarykite pertrauką prieš atsakydami. Parašykite atsakymą, bet prieš siųsdami perskaitykite jį dar kartą arba paprašykite kolegos patarimo.

  1. Nesinaudokite telefonu susitikimų metu

Net jei atrodo, kad greitai atsakote į „skubų“ pranešimą, tai siunčia signalą, kad susitikimas Jums nėra prioritetas. Laikykite telefoną kišenėje ar atokiau bei visą dėmesį skirkite dalyviams. Garsas turi būti būti išjungtas.

  1. Mandagiai bendraukite

Sveikinimasis gali būti paprastas veiksmas, tačiau jis sukuria gerą atmosferą. Kai įeinate į kambarį, pasakykite „Laba diena“, o kai išeinate – „Viso gero“. Niekada neignoruokite žmonių, net jei jie yra nepažįstami. Padėka už mažus dalykus: durų atidarymą, praleidimą pirmam praeiti, kvietimą atsisėsti, pasiūlymą atsigerti kokio nors gėrimo, dalijimąsi informacija – visa tai gerų manierų ženklas.

Niekada nenuvertinkite paprasto „ačiū“. Padėkoti už pastangas būtina, nesvarbu kolega tai ar nepažįstamasis. Visa tai kuria ne tik gerą atmosferą, bet ir skatina pozityvią komunikaciją.

  1. Gerbkite tylos momentus

Kai kuriuose pokalbiuose gali pasitaikyti tylos akimirkų. Užuot jas bandę greitai užpildyti žodžiais, leiskite pokalbiui natūraliai vystytis. Tylos metu pašnekovai dažnai susidėlioja mintis, tačiau svarbu stebėti ir kūno kalbą, pašnekovo judesius. Jei jie tampa nervingi, pasistenkite tylą užpildyti savo klausimu ar neutraliu pastebėjimu.

  1. Atsargiai vartokite humorą ir ironiją

Humoras yra puikus įrankis kuriant santykius, tačiau jis turi būti tinkamas situacijai. Venkite ironijos ar sarkazmo, jei nesate tikri, kad pašnekovas tai supras teigiamai. Ne visi juokai tinka darbinėje aplinkoje, ypač jei turite skirtingo amžiaus kolegų ar kolegų, kuriuos mažiau pažįstate.

  1. Palikite vietos asmeninei erdvei

Ar teko susidurti, kai jautėti, jog žmogus “kvėpuoja” Jums į nugarą prekybos centre, o gal darbo virtuvėlėje? Nepamirškite išlaikyti tinkamą atstumą. Nepaisant kultūrinių skirtumų, Lietuvoje dažniausiai tinkama distancija – maždaug rankos ilgio atstumas. Taip užtikrinsite, kad žmogus jaustųsi komfortiškai.

pokalbiuose gali pasitaikyti tylos akimirkų. Užuot jas bandę greitai užpildyti žodžiais, leiskite pokalbiui natūraliai vystytis. Tylos metu pašnekovai dažnai susidėlioja mintis, tačiau svarbu stebėti ir kūno kalbą, pašnekovo judesius. Jei jie tampa nervingi, būtinai tyla užpildykite savo klausimu ar neutraliu pastebėjimu.

  1. Atsargiai vartokite humorą ir ironiją

Humoras yra puikus įrankis kuriant santykius, tačiau jis turi būti tinkamas situacijai. Venkite ironijos ar sarkazmo, jei nesate tikri, kad pašnekovas tai supras teigiamai. Ne visi juokai tinka darbinėje aplinkoje, ypač jei turite skirtingo amžiaus kolegų ar kolegų, kuriuos mažiau pažįstate.

  1. Palikite vietos asmeninei erdvei

Ar teko susidurti, kai jautėti, jog žmogus “kvėpuoja” Jums į nugarą prekybos centre, o gal darbo virtuvėlėje? Nepamirškite išlaikyti tinkamą atstumą. Nepaisant kultūrinių skirtumų, Lietuvoje dažniausiai tinkama distancija – maždaug rankos ilgio atstumas. Taip užtikrinsite, kad žmogus jaustųsi komfortiškai.

Kodėl šios taisyklės svarbios?

Kasdienio etiketo laikymasis nėra tik mandagumo ženklas – tai būdas parodyti pagarbą kitiems ir sau. Naujodant šiuos patarimus kasdienė komunikacija tampa malonesnė ir efektyvesnė bei gali turėti didelės įtakos Jūsų santykiams ir net profesinei sėkmei.

 

Sužinokite daugiau šia tema

Susiję tinklaraščio įrašai

Pagrindinės etiketo taisyklės darbo pokalbiui

Pagrindinės etiketo taisyklės darbo pokalbiui

Ar tikrai visada tinkamai pasiruošiate darbo pokalbiui su potencialiais darbdaviais? Kiek pokalbio sėkmė priklauso nuo Jūsų įdėtų pastangų? Kokios dažniausiai pasitaikančios klaidos bendraujant nuotoliu ir susitikimo metu organizacijoje? Kokį įspūdį paliekate atrankos...