Darbuotojų atsparumas ir įsitraukimas – organizacijos stiprybės pagrindas

by | Lie 20, 2025 | 0 comments

 

Nemažai įmonių vis dažniau susiduria su netikėtais ir sudėtingais iššūkiais: geopolitinė įtampa, pandemija, ekonominiais svyravimais bei vystančiais vidiniais pokyčiais. Būtent tada atsiskleidžia tikrasis organizacijos stiprumas, tačiau ne tik per procesų tvirtumą ar vadovų sprendimus, bet ir per darbuotojų psichologinį atsparumą bei jų įsitraukimą į veiklą.

Psichologinis atsparumas – tai darbuotojo gebėjimas išlaikyti vidinę pusiausvyrą, prisitaikyti prie kintančių aplinkybių, mokytis iš krizinių situacijų ir išlikti produktyviu net spaudimo metu. Kai organizaciją paliečia tokie įvykiai kaip karas, įmonių susijungimas, prekės ženklo keitimas, restruktūrizacija ir kita, darbuotojų atsparumas tampa gyvybiškai svarbus. Tokiu metu, įsitraukę, stiprūs ir pasitikintys komandos nariai ne tik išlaiko savo efektyvumą – jie tampa pokyčių varikliu, padedančiu visai organizacijai atlaikyti išbandymus.

Organizacijos gali būti stabilios tik tada, kai jų žmonės yra stiprūs. Darbuotojai, kurie jaučiasi išgirsti, įtraukti ir vertinami, kur kas lengviau pereina per neapibrėžtumo laikotarpius. Kai žmones ima slėgti sveikatos baimės, izoliacija, nerimas dėl šeimos, ateities, finansinio stabilumo, organizacijos tapatybės, vertybių ar ateities krypties, jų atsparumas tampa organizacijos gyvybingumo matu – kuo labiau žmonės jaučiasi įgalinti, tuo greičiau prisitaiko ir priima pokyčius.

Kaip organizacijos gali ugdyti darbuotojų atsparumą?

  1. Atvira komunikacija. Baimės klesti ten, kur trūksta informacijos. Sklandus ir nuoseklus informacijos dalinimasis stiprina pasitikėjimą ir sumažina netikrumo poveikį.
  2. Emocinis palaikymas. Lyderiai turi mokėti ne tik vadovauti, bet ir girdėti – svarbu kurti erdvę jausmams, išgirsti darbuotojus, leisti jiems būti pažeidžiamiems.
  3. Įtrauktis ir bendrystė. Kai darbuotojai jaučiasi galintys prisidėti prie sprendimų ar pokyčių, jie tampa ne stebėtojais, o aktyviais dalyviais.
  4. Mokymai ir vystymasis. Ugdant emocinį intelektą, streso valdymo įgūdžius ir gebėjimą veikti neapibrėžtume, investuojama į ilgalaikį darbuotojo ir visos organizacijos atsparumą.

Atsparumas nėra tik individualus bruožas, asmeninė savybė – tai organizacijos kultūros dalis. Mes buriame aplink save tuos, su kuriais jaučiamės stiprūs ir viską galintys.

 

 

Sužinokite daugiau šia tema

Susiję tinklaraščio įrašai

STAR metodas interviu metu

STAR metodas interviu metu

STAR metodas – tai struktūruotas būdas atsakyti į elgesio (behavioral) tipo klausimus darbo pokalbių metu. Jis padeda aiškiai, logiškai ir įtikinamai papasakoti apie savo patirtį ir pasiekimus. Šis metodas leidžia parodyti ne tik, ką darei, bet ir kaip mąstei bei kokį...

Šališkas vadovas. Kodėl svarbu išklausyti abi puses?

Šališkas vadovas. Kodėl svarbu išklausyti abi puses?

Šiuolaikinis verslo pasaulis reikalauja ne tik talentingų vadovų, bet ir gebėjimo efektyviai bendrauti bei bendradarbiauti. Vienas iš svarbiausių vadovo įgūdžių – sugebėjimas išklausyti abi puses. Tai ypač aktualu, kai kalbame apie konfliktus, sprendimų priėmimą ar...