Mikrovadyba

by | Spa 11, 2024 | 0 comments

Mikrovadyba (angl. “micro-managing”) – tai valdymo stilius, kuriam būdingas perdėtas dėmesys pavaldinių stebėjimui ir kontrolei bei detalių manija. Tai rodo, kad darbe nėra autonomijos, laisvės veikti, pasitikėjimo, vadovas gilinasi į smulkmenas ir nemato pilno vaizdo.

Mikrovadybos požymiai:

  1. Kai prašoma pridėti vadovą (-ę) prie laiško, susitikimo, skambučio.
  2. Kai nuolat klausiama: kur buvai, kiek laiko pietavai, kada baigei darbą, kiek turėjai rūkymo pertraukėlių ir pan.?
  3. Kai neleidžia pasisakyti, nors anksčiau sakė: kalbėkimės, man gali sakyti viską.
  4. Visada kritikuoja Jūsų darbą.
  5. Vadovas pats deda daug pastangų, kad Jus kontroliuotų: tikrina ką darot, seka pokalbius, susirašinėjimus su komandos nariais, tikrina prisijungimo/atsijungimo laiką prie turimų sistemų ir t.t.
  6. Sako, kad nori padėti, bet iš tiesų siekia, kad suklystumėte.
  7. Vietoj tikslo -„vienyti komandą“ turi kitą – sumenkinti žmogų. Dažniausiai apie tai žino ir Jūsų kolegos.
  8. Nuolat pertraukinėja, nebelieka neįpareigojančių, šiltų pokalbių apie asmeninius dalykus.

Kas slypi už mikrovadybos? Psichologogai sako, kad senos traumos, neigiamos patirtys, nepasitikėjimo savimi jausmas ir empatijos stoka. Gal vadovui ar vadovei žmogus sužadina tam tikrus prisiminimus, kuriuos pats ar pati kadaise išgyveno. Taigi, dabar perkelia ant kito, norėdamas parodyti galią.

Mikrovadyba yra susijusi su toksiškumu, nes dažniausiai po komunikacijos su vadovu ar vadove, jaučiamasi blogai.

Ką daryti?

  1. Leiskite tiesioginiam vadovui (-ei) žinoti kaip jūs jaučiatės, net jei tai ir nieko neišspręs.
  2. Išsiaiškinkite ko jis ar ji nori bei susifokusuokite į darbą, į užduoties atlikimą.
  3. Nubrėžkite aiškias ribas. Akcentuokite, jog darbo tinkamam atlikimui jums reikalingas susikaupimas, tad neriboti skambučiai, susitikimai ar ataskaitos jus nuo to stabdo.             4. Sutarkite kartą per savaitę pasidaryti darbų apibendrinimą ir to laikykitės.                       5. Stenkitės komunikacijos iniciatyvą perimti į savo rankas dokumentuodami ką kalbėjote arba tarėtės. Kitaip tariant, viską fiksuokite.                                                                                6. Jei įmanoma, padarykite daugiau nei iš jūsų tikimasi iki numatyto termino, taip galėsite užsitarnauti vadovo (-ės) pasitikėjimą.                                                                                       7. Supraskite, jog tai susiklosčiusi situacija nedaro jūsų blogesniu darbuotoju, stenkitės to nepriimti asmeniškai, išlaikykite profesionalumą.                                                                      8. Jei nepavyks išspręsti susiklosčiusios situacijos, apsispręskite ar norite kentėti minėtoje organizacijoje, ar ne?

 

Sužinokite daugiau šia tema

Susiję tinklaraščio įrašai

“Sveika kaita” darbe: kas tai?

“Sveika kaita” darbe: kas tai?

Darbuotojų kaita reiškia, kad darbuotojai išeina, o į jų vietą priimami nauji. Kaita nėra visiškai blogas dalykas - tam tikras pasikeitimų lygis gali suteikti organizacijai naujų idėjų, energijos, skatinti pokyčius. Tačiau, jei ji yra per didelė arba nekontroliuojama,...

Honeymoon efektas darbe

Honeymoon efektas darbe

Pradėjus naują darbą daugelis iš mūsų jaučiasi tarsi medaus mėnesyje – viskas atrodo nauja, įdomu, motyvacija pasiekia aukštumas. Tai vadinama „honeymoon  (medaus mėnesio) efektu“. Šis etapas pasižymi:Dideliu entuziazmu ir energija;Noru mokytis ir tobulėti;Greitu...